marți, 29 iulie 2014

Hramul bisericii Vladiceasca, prilej al regasirii

Zilele acestea, Parohia Vladiceasca, comuna Snagov, a imbracat haine de sarbatoare cu ocazia praznuirii Sfantului Cuvios Ioanichie de la Muscel. Ceea ce m-a impresionat in mod deosebit a fost dragostea cu care enoriasii s-au adunat in jurul acestui eveniment pentru a fi alaturi unii de ceilalti, alaturi de parintele paroh, dar si de sfantul pe care-l cinstesc cu multa evlavie. Pentru ca iubesc viata in comuniune, fiecare a contribuit dupa putinta pentru a se prinde in aceasta hora a bucuriei. Tot satul s-a strans in jurul bisericii, pentru ca doar in biserica lui Hristos oamenii sunt uniti si gasesc placerea de a fi impreuna. Barbatii harnici au decorat frumos biserica, iar femeile gospodine s-au pregatit cu bucate traditionale si prajituri, astfel incat in ziua de 26 iulie totul a fost gata de sarbatoare. Liturghia inaltatoare, parastasul si o predica inspirata din viata exemplara a Sfantului Ioanichie au fost urmate de o binecuvantata agapa.
Cativa oameni cu bun spirit organizatoric au pregatit masa la care tot satul a putut lua parte alaturi de parintele Constantin Lupu si reprezentanti ai Consiliului Local. Nu s-a tinut cont de varsta, functie sau pozitie sociala. Bucatele s-au impartit cu drag, iar pe chipurile tuturor s-a citit multumirea. Satul este viu in jurul bisericii, oamenii ajung sa comunice, sa-si impartaseasca bucurii, griji sau neputinte. Se leaga prietenii, se pot ajuta in diverse probleme, se sprijina sufleteste in singuratate sau batranete.
Aici am inteles ca semnificatia sarbatorii este de fapt prilejul regasirii dintre semeni, al aducerii impreuna. Ne-am racit, ne-am aglomerat si ne-am separat in goana noastra de a ne face un rost. Ne-am indepartat de noi si nu mai stim sa ne ascultam unii altora trairile. Ne-am insingurat. In adancul nostru insa tanjim unii dupa altii, iar acest eveniment a demonstrat inca o data ca ne e atat de dor de comuniune, incat am raspuns cu totii prezent atunci cand clopotul a batut la ceas de sarbatoare. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu