luni, 5 martie 2012

Romania, urias potential turistic neexploatat!
Prin prisma serviciului meu (lucrez la o companie lider mondial in inchirieri auto) am ajuns sa cunosc o multime de romani care obisnuiesc sa-si petreaca vacantele in strainatate, in locuri care mai de care mai exotice, mai pline de soare si care ofera un pachet de servicii cat mai complet. Este minunat sa poti alege o destinatie turistica exotica si nu numai, care ofera servicii de cea mai inalta calitate, unde te simti rasfatat si apreciat, unde poti sa faci tot ceea ce-ti doresti. Din pacate sunt foarte putine astfel de locuri care sa ofere o gama larga de facilitati in Romania.
Si din pacate mi-am inteles pe deplin clientii atunci cand am fost intr-o scurta excursie pe traseul Curtea de Arges - Cetatea Poenari - Lacul Vidraru. Aproape ca nu pot sa va descriu in cuvinte frumusetea naturii asa cum a lasat-o Dumnezeu… cu peisaje ce-ti taie pur si simplu rasuflarea. Insa, in afara de maretia naturii, nu pot spune ca au fost foarte multe alte lucruri ca sa ma uimeasca. Am vazut Manastirea Curtea de Arges - intr-adevar o capodopera a arhitecturii, o bijuterie nestemata, ce trezeste emotii si starneste controverse.
Apoi am mers spre Cetatea Poenari – o fortareata, o resedinta a lui Vlad Tepes, care a fost construita de pe vremea cand otomanii veneau sa cotropeasca aceste locuri. Am urcat 1.480 de trepte prin padure pana am ajuns la cetatea care se inalta semet in varf de munte. De sus, privelistea este fascinanta. Ultima parte a excursiei noastre am petrecut-o la coada Lacului Vidraru, intr-un loc unde linistea si frumusetea si-au dat mana pe vecie. De la Barajul Vidraru se face un drum forestier pe care poti ajunge la cabana situata la coada lacului, departe de civilizatie si agitatie.
Asa cum va spuneam, natura este fascinanta, insa in afara de asta nu gasesti mai nimic; incepand de la drumul care lasa de dorit si pana la lipsa celor mai uzuale servicii care ar trebui sa fie intr-un astfel de loc. Este pustiu, nu sunt pensiuni, nu sunt magazine, nu se desfasoara activitati de agreement etc. La baraj poti face bungee jumping, iar pe lac am intalnit un nene cu o salupa veche care a fost destul de dragut si ne-a plimbat jumatate de ora pe lac. La cabana nu am gasit mai nimic de mancare, la camping erau cateva casute de lemn vechi si aproape putrede, iar singura toaleta din zona… nu pot sa va descriu cum era.

Un loc atat de frumos si totusi atat de parasit.
Desigur ca nu sunt foarte multi turisti, nici nu ar avea cum. Orice om doreste dupa un an incarcat de munca si probleme sa mearga intr-un concediu unde sa se distreze, sa se deconecze, sa-si incarce bateriile pentru anul urmator. Si brusc mi-am amintit de clientii mei care pleaca in strainatate. Poate nu ar mai pleca daca lucrurile ar sta altfel. Romania - o tara cu un urias potential turistic inca neexpoatat. Este rusinos si dureros in acelasi timp, este pacat de tara aceasta frumoasa, este pacat de toata minunatia naturii, este pacat ca nu stim sa ne punem in valoare resursele care ar atrage turistii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu