luni, 16 ianuarie 2012

Romania mea, este tara pe care-mi face placere sa o vizitez ori de cate ori am cateva zile libere.
Nu pot sa va spun ca Romania este Bucovina, sau Moldova, sau Delta Dunarii, sau munte, sau mare, sau…etc.
Romania este un amalgam de locuri mirifice, de traditii stravechi, de oamneni diversi, de emotii care mai de care mai vii si mai intense.
A descoperii Romania inseamna a te identifica, a-ti cunoaste radacinile acestei bucurii de a fi Roman.
Am fost binecuvantati sa ne nastem intr-o tara de o bogatie inimaginabila, avem toate formele de relief, ceea ce ne permite sa cunoastem natura in toate formele ei; avem o flora si o fauna atat de colorata…; si nu in ultimul rand avem oamenii atat de minunati.
Calatorind prin tara am cunoscut credinta acestui popor atat de bine pastrata in Translivania, Bucovina, Moldova si nu numai. Timpul parca s-a oprit in aceste locuri, oamenii pastreaza in suflet nealterata legatura cu Dumnezeu, pacea sufleteasca si traditiile pe care le-au mostenit de la strabuni.
Linistea te cuprinde, natura te invita la plimbare, iar aromele bucatelor de pe mese creeaza adevarate momente de extaz.
Calatorind in Delta Dunarii si Insula Mare a Brailei am gasit un peisaj aproape salbatic, unde flora si fauna ofera un adevarat spectacol. Timpul are alta dimensiune. Viata forfoteste peste tot….in stufaris, in lanurile de cereale, in apa, in copaci….
Pescarii au ritmul lor, simplu si neschimbat parca de mii de ani.
Dimineata pasarile dau trezirea care mai de care, iar seara, broscarimea sustine concert.
Este minunat sa priveste acest colt unde natura este la ea acasa si inca nu plateste tributul marii evolutii planetare.
La mare, insa lucrurile stau cu totul altfel. Civilizatia are loc de cinste. Statiunile sunt moderne, turistii se ingramadesc vara ca intr-un stup, iar valurile fac deliciul distractiei.
De cum rasare soarele si pana in creierii noptii statiunile sunt o feerie de zumzete, lumini si miscare.
Eu, locuiesc la oras, unde viata se desfasoara sub amprenta evoulutiei tehnologice, ritmul este alert si oamenii sunt mereu grabiti.  Aici este Romania moderna, evoluata, aici toti merg la servici , iar copii scoala. Aici este Romania financiara, bancara,…..europeana.
Romania mea – este viata la tara cu lucruri simple si nealterate, dar in aceeasi masura este viata la oras cu progres si civilizatie. Romania mea este o tara complexa cu jungle urbane si oaze rurale, este traditie si istorie, este nou si vechi, este trecut, prezent si viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu