joi, 26 ianuarie 2012


Autentic Romanesc – Cu suflet
Suntem cuprinsi cu totii de o graba teribila de a termina lucrurile, de a simplifica si de a minimaliza orice efort, uitand sa ne mai bucuram de micile placeri ale vietii.
Trebuie sa fim moderni, “in tendinte”- cum se spune mai nou…..
Pentru ca asa am deprins de la bunica si pentru ca asta ma reprezinta, eu nu renunt la mancarea facuta in casa nici in ruptul capului. Este adevarat ca timpul petrecut in bucatarie nu-l mai poti recupera, insa bucuria pe care o ai cand te asezi la masa ….compenseaza totul.
Desi nu este o autentic romaneasca (dupa cum multi ar putea crede), astazi am decis sa-mi fac o bucurie dupa o reteta simpla pe care toti o apreciaza: banala “Ciorba de perisoare”.
Spun “banala” pentru ca o gasim in orice restaurant din Romania, fie el la munte sau la mare, iar in casele care mai au o bucatarie functionala se gateste cam o data pe luna.
Pentru minunata ciorbita avem novoie de:
- 1-2 morcovi, 1 telina, 1 pastarnac, 2-3 cepe, 1 ardei gras, 1-2 rosii, patrunjel, 1/2 l bors (pentru zeama)



- 300 g carne vita (sau amestec), 1 ou, 1-2 cepe, 1 morcov, 30 g orez, sare si piper, verdeata (pentru perisoare)

• Se curata legumele, se rad marunt si se pun la fiert o jumatate de ora in 2.5 l apa
• Se spala orezul si se amesteca impreuna cu o ceapa maruntita si morcovul, carnea tocata, un ou, piper dupa gust, o lingurita de sare si verdeata
• Se fac perisoarele care se pun in oala, apoi se adauga rosia si ardeiul tocate si se lasa la fiert o jumatate de ora



• Se adauga borsul, sa fiarba 2-3 minute si se potriveste de sare
• La sfarsit punem verdeata tocata, se drege cu 100 ml smantana - optional (merge si fara smantana -pentru cine este la dieta)
Simplu si sanatos!
Pofta buna!

Un comentariu:

  1. Buna ciorba, am facut si eu de curand, am gasit bors Maggi la plic la magazinul romanesc. As vrea sa fac bors in casa, ai vreo reteta? Si de varza murata? Aici nu gasesc in supermarket.Pupici, Loredana

    RăspundețiȘtergere