duminică, 17 februarie 2013

Sarbatori imprumutate

Cum am ajuns sa ne maimutarim in sarbatori occidentale de cativa ani si sa uitam de noi, de ceea ce ne defineste ca natie? De ce imprumutam motive si trairi, cand le avem si noi pe ale noastre la fel de intense si pline de semnificatii? De ce ia amploare acest fenomen si cum am reusit sa ne lasam manipulati in asa fel incat sa ni se para anormal sa nu fim in acelasi ritm cu toata lumea? Printr-o reclama extrem de agresiva, abuzand de slabiciunile unora dintre noi, americanii au patruns pe piata din Romania cu sarbatorile lor. De cativa ani ne-am facut un obicei sa nu sarim peste Valentine’s Day, Halloween, ba chiar am auzit ca serbam si 4 iulie.
Comerciantii profita din plin de orice prilej pentru a scoate bani din buzunarele oamenilor si astfel ne-am prins intr-un lant vicios prin care pretindem ca ne exprimam sentimentele, nevoia de petrecere, bucuria… Poate ca daca am fi mai atenti in jurul nostru si mai buni unii cu altii in general nu am mai avea nevoie de false pretexte pentru a demonstra ca suntem veseli si iubitori. Noi, romanii, avem in structura noastra calitati deosebite, pe care ar trebui sa le punem in valoare. Avem motivele noastre de sarbatoare si nu ar trebui sa ne dicteze altii cand sa iubim, cand sa ne bucuram sau cand sa fim buni. Sa fim asa cum suntem, fara sa ne prefacem. Sa fim in primul rand romani! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu