marți, 14 iulie 2015

Consumăm ce, cât, cum și când vor ei

Pendulăm între produsele modernității. Excesul de imagine și divertisment ne-a acaparat total. Societatea ne invită la consum, iar mass-media promovează tot mai mult exemplele negative, antimodelele și pseudo-valorile pe care evident le împachetează frumos ca să ne inducă în eroare astfel ajungând să nu mai putem distinge binele de rău. E nociv pentru noi adulții și absolut distrugător pentru generația în formare. Alergăm de la fast food la nutriționist, de la sală de fitness la raftul de produse bio, de la plafar la medicul homeopat, de la spa la psiholog și nu mai știm unde să mai alergăm pentru a regăsi liniștea interioară și echilibrul pe care l-am pierdut. Tot e bine că încă nu am ajuns la psihiatru….
Suntem prizonierii multitudinii de imagini din jurul nostru și acceptăm aceasta ca și cum ar fi un lucru firesc. Suntem ținta sigură a unui flux imens de informații și imagini care ne scoate din lumea reală și ne proiectează în ireal. Un ireal comod, adesea plăcut. Un ireal pe care oricum îl controlăm din butonul telecomenzii. Grila de programe e marele generator de fantasme care ne reduce capacitatea de a gândi. Ne scapă ușor de plictiseală și singurătate. Ne stabilim foarte ușor în lumea imaginilor, neglijând dependența pe care o generează acestea mai ales pentru copii. Mass-media nu are nici pe departe o vocație formatoare, ci din contră dependența de aceasta ne afectează funcționarea creierului, concentrarea, memoria și atenția, într-un cuvânt sănătatea.
Specialiștii în marketing au așa zisele “grupuri țintă”, pe care le bombardează cu reclame și mesaje controlate. E monstruos mesajul reclamei în care un bunic face împrumut pentru a oferi un cadou nepotului de Crăciun și toți zâmbesc fericiți.


continuarea o puteti citi aici:  http://www.catchy.ro/consumam-ce-cat-cum-si-cand-vor-ei/76474

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu