Pendulăm între produsele modernității. Excesul de imagine și
divertisment ne-a acaparat total. Societatea ne invită la consum, iar
mass-media promovează tot mai mult exemplele negative, antimodelele și
pseudo-valorile pe care evident le împachetează frumos ca să ne inducă
în eroare astfel ajungând să nu mai putem distinge binele de rău. E
nociv pentru noi adulții și absolut distrugător pentru generația în
formare. Alergăm de la fast food la nutriționist, de la sală de fitness
la raftul de produse bio, de la plafar la medicul homeopat, de la spa la
psiholog și nu mai știm unde să mai alergăm pentru a regăsi liniștea
interioară și echilibrul pe care l-am pierdut. Tot e bine că încă nu am
ajuns la psihiatru….
Suntem prizonierii multitudinii de imagini din jurul nostru și
acceptăm aceasta ca și cum ar fi un lucru firesc. Suntem ținta sigură a
unui flux imens de informații și imagini care ne scoate din lumea reală
și ne proiectează în ireal. Un ireal comod, adesea plăcut. Un ireal pe
care oricum îl controlăm din butonul telecomenzii. Grila de programe e
marele generator de fantasme care ne reduce capacitatea de a gândi. Ne
scapă ușor de plictiseală și singurătate. Ne stabilim foarte ușor în
lumea imaginilor, neglijând dependența pe care o generează acestea mai
ales pentru copii. Mass-media nu are nici pe departe o vocație
formatoare, ci din contră dependența de aceasta ne afectează
funcționarea creierului, concentrarea, memoria și atenția, într-un
cuvânt sănătatea.
Specialiștii în marketing au așa zisele “grupuri țintă”, pe care le
bombardează cu reclame și mesaje controlate. E monstruos mesajul
reclamei în care un bunic face împrumut pentru a oferi un cadou
nepotului de Crăciun și toți zâmbesc fericiți.
continuarea o puteti citi aici: http://www.catchy.ro/consumam-ce-cat-cum-si-cand-vor-ei/76474
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu