Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu, o
idee, un stat, o persoana sau o companie in ochii celor cu care
interactioneaza, carora se adreseaza. Apasatoarele concepte multinationaliste, strategiile de marketing, tehnicile de negociere genereaza un adevarat brain storming
menit sa emita cele mai eficiente procese de acaparare a pietei cu
orice pret. Oamenii cu viziuni de ansamblu au inteles efectul
publicitatii excesive si impactul mesajelor asupra psihicului, astfel
incat sa creasca nevoia de consum.
In tot acest mediu de business
bine structurat, nevoia de brand se naste pentru a indeplini o
promisiune, pentru a adauga valoare produselor si, de ce nu, pentru
reintoarcerea la valorile traditionale romanesti.
Mai bine zis se impletestesc in conceptul de business frumusetile si
bogatiile traditionale, potentand astfel sansele de reusita. In trecut
se putea vorbi usor de un brand "natural" pentru produse din diferite
locatii. Nota distinctiva fiind data de istorie, de traditii si de
diferitele particularitati dintr-o zona. Romanii au stiut dintotdeauna
ca adevarata valoare durabila si vesnic nesfarsita a plecat din vetrele
satelor, de la oamenii cei mai simpli si curati, care produceau marfuri
autentice, lucrate cu simt de raspundere si specifice zonelor. Fiecare
breasla si fiecare zona promovand produse diferite, insa ancorate in
istoria locului.
Globalizarea sterge diferentele, tehnologia schimba
rapid modul de viata, iar ceea ce a fost reprezentativ o buna perioada
de timp pentru un produs ajunge sa nu-l mai defineasca. Unele branduri
ajung demodate, devenind aproape incompatibile cu produsul, cu noile
obiceiuri ale zonei sau cu noul stil de viata. Isi pierd, practic,
identitatea. De aceea, o strategie de branding trebuie sa se bazeze pe o
viziune viabila in timp.
Acest proces are menirea de a oferi o
identitate produsului, formand o imagine fidela, pozitiva si
atragatoare, cu scopul de a-l diferentia in mediul concurential deosebit
de puternic. Este cartea de vizita a produsului, transmitand o garantie
pentru calitate si oferind un avantaj competitiv major. Imaginea
produsului este o suma de convingeri si pareri ale consumatorilor
reprezentand un produs al mintii. Adesea oamenii isi formeaza o imagine
proprie despre fiecare produs in parte. Este modul in care este perceput
un serviciu, un produs sau o companie in mintea consumatorilor.
Imaginea
brandului poate modela destinul economic al unei companii. Traditiile
sunt izvorul nesecat de valori, care inspira din ce in ce mai multe
companii. Constientizarea reintoarcerii la traditii devine tot mai
acuta, iar din fericire tara noastra are resurse. In istorie, in
folclor, in mestesuguri, in datini, in credinta, in tot trecutul nostru
gasim surse de ispiratie, pe care le putem folosi cu mandrie, pentru a
da valoare produselor si serviciilor pe care le promovam.
In acest
fel demonstram ca ne cunoastem si ne iubim tara, dar in acelasi timp
impartasim tuturor povestea trecutului nostru. Astfel, cand un strain
intra in contact cu noi, primeste si povestea din spate, ajungand sa
identifice Romania in produs. Este o forma de recunoastere, prin care
noi ne declaram respectul fata de traditii si facem si pe ceilalti sa ne
aprecieze valorile. Este o recastigare a demnitatii trecute, pentru
dobandirea demnitatii viitoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu